divendres, 19 d’octubre del 2012

La cera de Santa Maria d'Igualada


La il·luminació de les esglésies era una qüestió important pel rector, els vicaris, la comunitat de preveres i l’obreria. El cost elevat de les llums d’oli i de la cera els fa buscar solucions d’estalvi. La devoció dels feligresos i de les confraries farà que el rector derivi cap aquests el cost de la il·luminació. Així, el 1714, trobem un document a la parròquia de Santa Maria d’Igualada, on s’assenyala el torn per posar la cera a l’altar major al llarg de l’any per part de les confraries i la Comunitat de preveres. Aquesta era la distribució:

Confraria de la Minerva: tots els tercers diumenges del mes; el die de Corpus; l’endemà de Corpus; el dia de Sant Esteve; el dia de Nostra Senyora d’Agost.

Confraria dels estrangers: el dia de Nostra Senyora d’Agost (posaven la meitat dels ciris i l’altre meitat la confraria de la Minerva).

Confraria dels sastres i sabaters: l’últim dia de l’octava de Corpus; el dia de l’ascensió del senyor.

La Comunitat de preveres: el dia de Sant Pere.

Confraria dels paraires: el dia de Sant Joan.

Confraria dels pagesos: el dia de Sant Isidre.

Confraria del Carme: el dia de Nostra Senyora del Carme.

Confraria de Sant Miquel: el dia de Sant Miquel.

Confraria dels blanquers: el dia de Sant Antoni de Pàdua. Fan l’enramada amb deu o dotze ciris per l’endemà de l’octava del Corpus.

Confraria dels llicenciats: el dia de Pasqua de l’Esperit Sant.

Les dones: la festa de la nativitat de Nostra Senyora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada